/ API Kontakty

Potvrzení příjmů (ag. Podání/Potvrzení příjmů) – doložení příjmů pro Úřad práce


Tato agenda slouží ke zpracování příjmů zaměstnance, která jsou zaměstnavatelé povinni na základě výzvy od Úřadu práce ČR doručené do datové schránky zaslat ve formě datové zprávy. Jako zaměstnavatel zde máte přehled o jednotlivých vytvořených potvrzeních, jež odsud můžete odeslat do datové schránky Úřadu práce ČR.

Postup doložení příjmů pro Úřad práce

1. Výzva od Úřadu práce

Nejprve obdržíte do vaší datové schránky výzvu od Úřadu práce k doložení příjmů zaměstnance. Tato výzva bude vždy obsahovat také XML soubor s potvrzením příjmů konkrétního zaměstnance za požadované období. Tento soubor si uložíte do svého počítače, odkud ho následně importujete do agendy Potvrzení.

2. Import potvrzení příjmů

Pokud jste si do počítače uložili XML soubor přiložený k výzvě od Úřadu práce, můžete v agendě Potvrzení příjmů provést import tohoto souboru. Nejprve z nabídky Záznam zvolíte povel Import Potvrzení příjmů…, čímž zobrazíte Průvodce pro import Potvrzení příjmů. Následně vyberete složku, kde máte soubor uložený. Můžete také nastavit složku pro přesun již naimportovaných XML souborů. Zvolením tlačítka Další se v průvodci přesunete na stránku, kde vyberete konkrétní XML soubory, jež si přejete naimportovat.

Po dokončení průvodce se v agendě Potvrzení příjmů vygeneruje záznam s potvrzením příjmů příslušného zaměstnance. Pokud dojde ke shodě v rodném čísle s některým ze zaměstnanců zavedených v agendě Personalistika, načtou se do potvrzení automaticky příjmy za požadované období na záložku Příjmy. Tyto příjmy můžete následně zkontrolovat a podle potřeby upravit.

Na záložce El. podání se evidují záznamy o tom, kdy bylo podání elektronicky odesláno. Na této záložce můžete také povelem Oficiální označit jedno podání jako oficiální (toto označení může být použito vždy pouze pro jedno podání, může být kdykoli zrušeno stejným povelem). Takto označené podání bude sloužit jako podklad pro tiskovou sestavu Dodejka/Doručenka datové zprávy, které je možné vytisknout v agendě příslušného podání.

Pokud provedete elektronické podání přes datovou schránku, bude toto podání automaticky označeno na záložce El. podání jako oficiální.

3. Odeslání Potvrzení příjmů

Poté, co zkontrolujete vložené údaje můžete potvrzení příjmů elektronicky podat do datové schránky ve formátu XML. K tomuto účelu slouží povel Odeslání Potvrzení příjmů… z nabídky Záznam, jímž vyvoláte Průvodce pro elektronické podání Potvrzení příjmů.

Postup odeslání Potvrzení příjmů

  1. První strana Průvodce pro elektronické podání Potvrzení příjmů vás informuje o tom, k čemu slouží.
  2. Na druhé straně můžete upravit složku a název souboru pro uložení datové věty a zároveň provést automatické odeslání na Úřad práce prostřednictvím datové schránky.
  3. Prostřednictvím zatržené volby Uložit XML do souboru pro ruční podání přes portál MPSV je soubor dat vyexportován do uvedené složky. Struktura XML souboru odpovídá specifikaci stanovené Ministerstvem práce a sociálních věcí. Tuto volbu doporučujeme mít vždy zatrženou pro případnou kontrolu vyexportované datové věty.

  4.  
    Přenosdattip

    Příponu souboru není třeba doplňovat, protože ji program nastaví automaticky. Zároveň vám program PAMICA nabídne název souboru ve tvaru např. „tiskopis + IČ firmy + rok + datum vytvoření souboru“ (např. POPRI-12345678-2024_15.4.2024), který můžete dle potřeby změnit.


     
  5. XML soubor lze pomocí programu PAMICA automaticky odeslat do datové schránky příslušného úřadu práce. Pokud však není volba Odeslat do Datové schránky úřadu aktivní, je nutné nejprve nastavit komunikaci s datovou schránkou v agendě Nastavení/Uživatelské nastavení/Datová schránka. Po aktivaci této volby je potřeba vyplnit ID datové schránky. Přednastaveno je ID datové schránky 2akmgv5.
  6. Po dokončení průvodce dojde k zobrazení dialogového okna s připravenými podklady k odeslání datové zprávy.
  7. V případě odeslání podání pomocí Datové schránky není nutné podání opatřovat uznávaným elektronickým podpisem, ten je v tomto případě nahrazen přihlášením do Datové schránky.

  8.  
    Přenosdattip

    Elektronicky podaná potvrzení pomocí datové schránky se evidují v agendě Soubor/Datová komunikace/Odeslané datové zprávy.


     
  9. Na poslední straně průvodce jste informováni o úspěšnosti odeslání potvrzení příjmů. V případě odeslání přes datovou schránku dojde po dokončení průvodce k zobrazení dialogového okna s připravenými podklady k odeslání datové zprávy.